بیرینگ مارت؛ تأمین‌کننده انواع بلبرینگ باکیفیت

ساخت وبلاگ

ما در مجموعه بیرینگ مارت با تجربه چندین ساله خود در این حوزه به یکی از قطب های اصلی در این حوزه تبدیل شده ایم که علت اصلی آ را می توان ارائه محصولات با کیفیت با قیمت بسیار پاییندانست.

مهندسین و کارشناسان بیرینگ مارت شبانه روز در تلاش هستند که بتوانند کیفیت خدمات ارائه شده را بهبود بخشند تا جواب این اعتماد مردم را به نحوه احسنت بدهند.

ما در مقاله های خود سعی کردیم عمده ترین مشکلاتی کاربران ممکن است در هنگام استفاده از این قطعات با آن مواجه شوند را بیان می کنیم و تمامی راحل هایی که برای رفع آن ها اثر بخش است را بررسی کردیم تا بتوانیم با ارائه مطالب مفید و اثر بخش به عنوان همراهی مورد اعتماد در مسیر پیشرفت کنارتان باشیم.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که بلبرینگ ها و رولبرینگ ها ممکن است بعد از مدت کوتاهی استفاده به آن دچار شوند ایجاد سر و صدای زیادی است که در هنگام حرکت از خود تولید می کنند.

این صدا ها ممکن است علل مختلفی داشته باشد که ما سعی داریم در طول این مقاله این علل را بررسی کرده و نحوی برطرف کردن آن را خدمتتان عرض کنیم تا در صورت بروز مشکل احتمالی قبل از این که صدمه ای به سیستم وارد شود از آن مطلع شوید.

علل ایجاد سر و صدا توسط بلبرینگ و روش های رفع آن ها

اگر شما بیش از حد توان قطعه به آن نیرو وارد کنید اولین اتفاقی که در سیستم می افتد تغییر شکل و دفرمه شدن بلبرینگ یا بلبرینگ می باشد، با این اتفاق کنس خارجی بلبرینگ در داخل آن می چرخد که باعث ایجاد سر و صدای زیادی در حین کار با قطعه می شوند پس بهتر است قبل از خرید بلبرینگ به پارامتر هایی که باعث ایجاد فشار به سیستم می شود را در نظر بگیرید.
یکی دیگر از اصلی ترین علل به صدا افتادن بلبرینگ ها و رولبرینگ های یک مجموعه را می توان زیاد بودن قطر کنس قطعه بر روی شفت دانست. این مشکل باعث می شود که انبساط کنس داخلی بیشتر شود و لقی داخلی قطعه کمتر از حالت عادی شود به همین دلیل صدای زیادی در حین حرکت از قطعه شنیده می شود. برای حل این مشکل عموما از شفت زنگ زده استفاده می شود تا انتباق بیشتری بین شفت و کنس داخلی به وجود بیاید، اگر امکان سنگ زدن شفت را نداشتید می توانید با جایگزین کردن بلبرینگ و رولبرینگ هایی که لقی بیشتری دارند از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.
اگر دستگاه در محیطی قرار بگیرد که امکان ورود ذرات سنگ ریزه و گرد و غبار به داخل دستگاه وجود داشته باشد باعث به صدا افتادن بلبرینگ در حین کار می شود، برای حل این مشکل باید یاتاقان ها را به طور مرتب تمیز کنید و آب بندی های کهنه را تعویض کنید تا بیشترین بهره وری را از دستگاه خود داشته باشید.
اگر از یاتاقان های خود در سیستم هایی که آب اسید رنگ یا مواد خورنده دیگری وجود دارد، استفاده می کنید احتمال ورود آن ها به بخش های داخلی یاتاقان ها زیاد است که باعث ایجاد سر و صدا در بلبرینگ می شود که برای حل این مشکل می توانید از یک کاسه نمد در قسمت پشتی یاتاقان هایتان استفاده کنید تا وضعیت آب بندی سیستم بهتر شود و صدای خروجی به را به حداقل ترین حالت ممکن برسانید.
تابدار شدن آب بند قطعه یعنی تغییر حالت بلبرینگ از حالت اولیه که برای حل آن پله های داخلی یاتاقان ها باید مجددا ماشین کاری شوند تا قسمت هایی که دچار خوردگی می شوند سوهان کشی شوند.
کم بودن مقدار گریس داخل بلبرینگ ها و رولبرینگ ها باعث سایش قطعات داخلی می شود که برای حل این مشکل باید سطح روغن را تا نصف پایین ترین ساچمه برسانید و مرتبا آن را چک کنید تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.
اگر دستگاه را بلافاصله بعد از روشن کردن راه اندازی کنید و سریعا سرعت آن را بالا ببرید لکه های مسطحی بر روی ساچمه های داخل قطعه به وجود می آید که علت اصلی آن سر خوردن قطعه در دستگاه است، شما می توانید برای حل این مشکل ساچمه ها را هر چند وقت یک بار بررسی کنید و در صورت وجود لکه بر روی آن ها نسبت به تعویض شان اقدام کنید.

بیرینگ مارت؛ تأمین‌کننده انواع بلبرینگ باکیفیت...
ما را در سایت بیرینگ مارت؛ تأمین‌کننده انواع بلبرینگ باکیفیت دنبال می کنید

برچسب : بلبرینگ ,یاتاقان ,رولبرینگ ,رفع صدای بلبرینگ, رفع صدای رولبرینگ, خرید بلبرینگ, خرید رولبرینگ, نویسنده : bearingsmart bearingsmart بازدید : 240 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت: 19:54